waswas hjælp!

Formidling af Islam. For debat henvises der til Religiøs Dialog forummet

Redaktør: Islam Mods

waswas hjælp!

Indlægby Bananflue » fre jan 06, 2012 19:26

As'saalamu alaikum wa rahmutulahi wa barakatuh kære brødre og søstre.

- Har brug for hjælp til at fjerne waswas i mit hoved og fra mit hjerte. Kan man mærke at Shaytan prøver at gøre mig i tvivl og om hvor vidt jeg tror på Allah Den Ophøjdede. Det som om mit hjerte er bundet af tvivl selvom jeg bliver ved med at sige "Det Shaytan ikke dig, der tænker sådan." men nu her for det seneste er der kommet flere tanker end jeg kan bære. Det er sådan tanker som fx. når jeg ser en sten så kommer der en tanke der siger; "Du tilbeder den sten! Du ike en muslim" selvom.jeg er godt klar over at jeg ikke gør det og når jeg beder kommee der tanker som "Du mangler det, du gør det ikke ordenligt, du kiggede væk, " og det værste "Du tror ikke på Allah, og Allah vil ikke hjælpe dig."
Sommetider når jeg siger "Alhamdulillah" fx. efter jeg har spist osv. siger den "Hvorfor takker du Allah? Det er jo ikke Allah der har købt eller arbejdet for maden." Jeg skammer mig virkelig over tankerne og jeg elsker Allah og har kæmpet imod disse tanker og mange flere hverdag og jeg ved ikke så meget om hvordan man fjerne disse. Det vil være den BEDSTE hjælp hvis du gad at hjælpe mig inshaAllah. For jeg elsker Allah af hele mit hjerte og derfor giver jeg ikke op, Alhamdulillah.
Bananflue

Givet : 1 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: waswas hjælp!

Indlægby Muslimaa » fre jan 06, 2012 19:46

AL Salamu alaikum.
Disse tanker er fra shaytan. Han prøver at få os til at tvivle på tingene...
Det bedste råd jeg kan give dig er :
1. Lave wudu og be en bøn
2. Være beskæftigtet og når du får de dårlige tanker der, så skal du sige estagforoAllah og prøve at tænke på andet. Det hjælper tit at man så snakker med nogen og får sig selv væk fra tankerne!

Jeg har selv haft de mest underlige tanker. Hvis du bliver ved med at tænke over det, så forsvinder de ikke. Bare ignorerer dine tanker, så skal de nok forsvinde! Have tålmodighed...
Må Allah Subhana wa ta'ala hjælpe dig.
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
FÃ¥et : 18 perler

Indlægby Bananflue » fre jan 06, 2012 20:39

JazzakAllahu keirhan kære søster :-) Skal jeg prøve på inshaAllah :-)
Bananflue

Indlægby Zana » lør jan 07, 2012 14:12

Wa 'alaykum as-salam wa rahmatullah,

At du vælger at søge hjælp, viser at du tager det alvorligt. AlhamduliLlah for det.

Mit råd er først og fremmest en påmindelse til mig selv. Hver gang man får waswasa, skal man se på den gode side. Når Shaytan vælger at påvirke dig så meget, bunder dette i, at du har noget, som han gerne vil have. Situationen kan minde lidt om en tyv, som ikke går på en losseplads for at finde gode og kostbare ting. Han finder de dyreste og flotteste huse, som han ved, har noget som han kan få. Således er Shaytan mere tilbøjelig til at gøre waswasa hos de troende. En troende har kærlighed til Allah Den Ophøjede og Hans elskede Sendebud (Allahs fred og velsignelser være med ham) og ligesom, at han selv er blevet dømt til evig straf, ønsker han at trække så mange med som muligt.

Mindes at være blevet fortalt, at når man får waswasa, skal man gøre præcis det omvendte af, hvad man bliver fortalt. For eksempel hvis du er i gang med at spise og du får en tanke såsom: "Hvorfor sige alhamduliLlah? Maden kommer ikke fra Allah". I stedet for at tøve og tænke over situationen, så sig højt: "AlhamduliLlah! Sandelig kommer alt fra Allah, selv den mad jeg spiser. De mennesker der har skaffet det til mig, er blot et af Allahs midler til at give mig mine forsyninger (rizq)." Eller hvis du er i gang med at udføre din rituelle bøn, og du får en tanke såsom: "Jeg tilbeder ikke Allah, men den flaske der står foran mig". Der bør du søge tilflugt hos Allah fra sådanne sataniske tanker og sige til dig selv, at Allah er hævet over sådanne tanker. Og at dét, du har forestillet dig, aldrig kan være Allah.

Eller for eksempel, hvis du er i gang med at udføre den rituelle afvaskning (wudu') og du bliver i tvivl om, hvorvidt du nu har vasket dine arme. Men når du kigger på dine arme, kan du se, at de er våde. Derfor er de som udgangspunkt våde, og det er udelukkende Shaytan, der prøver at gøre det svært for dig. Således gør du præcis det omvendt af, hvad dine tanker siger. Du udfører altså ikke wudu' igen, men går direkte hen og beder. Det er ihvertfald ét skridt i den rigtige retning. Må Allah Den Ophøjede beskytte os alle. Amin allahumma amin.
Zana
Aktiv Bruger

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 11 perler
FÃ¥et : 41 perler

Indlægby Bananflue » søn jan 08, 2012 20:49

Alhamdulillah ! JazzakalAllahu keirhan ! Det virker Alhamdulillah! Jeg læste Quran og noget fra nettet om waswas hvor man skulle sige noget. Alhamdulillah, det er ikke så værst som før. Ameen <3
Bananflue

Lignende emner

Tilbage til Islam