Det er helt okay at du spørger, svare med glæde.
Og jeg svare så godt jeg nu kan. Da det ikke er alt vi muslimer kan svare direkte på, da nogle spørgsmål er svære for os at tyde, og så skal man have fat på en Imam / Lærde.
Trosløs;Hmm enten er du ateist/trosløs ellers tror du der er en Gud.
- det jo kun dig der ved det.
Hvordan skal man begå sig;Det må du gerne uddybe lidt mere.
- Hvis man føler oprigtigt fra hjertet efter at have studeret islam, at man tror på Allah og alt hvad der står i koranen,
Så kontakter man en Imam, hvor man kommer hen i moskeen og siger sin trosbekendelse på arabisk.
Derefter er man muslim.
Almindelig mand;Vi er også almindelig mennesker

.
Der er bare pligter vi skal gøre hver dag imodsætningen til ikke-muslimer.
FX: ikke drikke, ikke spisesvine kød, faste i ramadan, bede 5 gange dagligt, ikke være blandt det modsatte køn og en masse andet.
Terrorist;Folk er tit bange for det de ikke kender, det ved vi jo selv fra andre ting.
Men mange misforstår islam- når de ser i tvet at en råber ; ALLAHU AKBAR ( Gud er størst), imens de dræber.
Det er forbudt i islam, men så opfatter folk det som om at det sådan vi muslimer er.. Desværre...
Før du begynder at læse koranen, vil jeg anbefalde nogle bøger, som giver et indblik i Islam- så kan man bedre forstå koranen, da det ville være svært bare at læse koranen uden bare lidt viden.
Søgen efter sandheden.
Tanker om Gud.
En kort illustreret vejledning til forståelse af Islam.
Muhammed i Biblen, Jesus i Koranen.Det var dem jeg læste inden jeg konverterede til islam.
Og det gav en hel anden forståelse af hvad islam er
Jeg ved ikke hvad hendes eks mand ville sige til det, men han ville ikke kunne dømme dig som vantro HVIS du konverterede. Hvis du blev muslim, er det kun Allah der kan dømme dig, ikke ham eller nogle andre.
Du kan sagtens sige ''god jul'' til mig, da jeg holder jul for min mors skyld imorgen

.