Dansk pige konveteret til Islam.

Formidling af Islam. For debat henvises der til Religiøs Dialog forummet

Redaktør: Islam Mods

Dansk pige konveteret til Islam.

Indlægby MixiMixi » fre dec 23, 2011 16:42

Salam Aleikum

Har et spørgsmål jeg håber i kan svare på.. Har mødt en pige som er dansk men har koveteret til Islam da hun skulle giftes med en muslim. Han er halv Jordaner med dansk mor og Jordansk far..
Hun er nu blevet skilt fra manden. Men de har et barn på 2 år. Vi har snakket meget om at det nok aldrig kan blive os pga jeg ikke er muslim.. Og at faren ikke vil have en ikke-muslim med til at opdrage sin datter.. Men har kigget meget på islam og historien og ja kan godt se at det nok aldrig kan blive hende og mig..Men vil bare godt have klarhed så jeg kan komme videre og ikke tænke på om der måske var et lille håb tilbage.. Kan nemlig ikke helt finde ud af reglerne når hun har konveteret osv.. Men håber i kan give nogen svar så jeg kan få lidt ro i mine tanker..

På forhånd tak..

M
MixiMixi

Køn: Hankøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: Dansk pige konveteret til Islam.

Indlægby Mila » fre dec 23, 2011 17:10

Wa aleikum..

Hmm. Jeg kan prøve at svare så meget jeg kan - andre brødre & søstre ret mig endelig hvis jeg skriver noget forkert.

En muslim må ikke have en kæreste.
Og en muslimsk kvinde må ikke blive gift med en ikke-muslimsk mand, da barnet så ikke vil blive opdraget islamisk.
Barnet i islam, følger farens tro, så der har du faktisk svaret på hvorfor hendes eks-mand ikke vil have det, da du ikke er muslim.

Så den eneste løsning er at du konvertere til islam eller kommer videre..

Håber ikke jeg lød alt for hård, men sådan er det ifølge islam.
Ønsker dig det bedste fremover.

Fred.
"Kvinden er skabt ud af mandens ribben. Ikke ud af hans fod for at blive trampet på, ej heller fra hans hoved for at bestemme over ham, men fra hans ribben for at være ligeværdig, under hans arm for at blive beskyttet, og tæt ved hans hjerte for at blive elsket"

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Geografisk sted: hovedstaden
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 4 perler
FÃ¥et : 5 perler

Indlægby Mila » fre dec 23, 2011 17:16

Hej igen..

MixiMixi skrev:Kan nemlig ikke helt finde ud af reglerne når hun har konveteret osv..

Der er ikke specielle regler om man er konvertit eller ej..
Når man har konverteret er man ligeså meget muslim som alle andre og derfor gælder de samme '' regler ''.
"Kvinden er skabt ud af mandens ribben. Ikke ud af hans fod for at blive trampet på, ej heller fra hans hoved for at bestemme over ham, men fra hans ribben for at være ligeværdig, under hans arm for at blive beskyttet, og tæt ved hans hjerte for at blive elsket"

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Indlægby MixiMixi » fre dec 23, 2011 18:55

Tak for dit svar Mila,

Og nej du lød ikke for hård for det jo bare virkeligheden.. Ville nok bare lige høre det fra en anden.. Kommer nok ikke lige til at konvetere til Islam da det jo kun vil blive gjort af kærlighed... Så jeg må bare videre..

Men har et spørgsmål mere.. Hvad hvis hun havde været enke da jeg mødte hende ?? Er det så hans familie der skal holde øje med hun følger islam..
MixiMixi

Indlægby Mila » fre dec 23, 2011 20:29

Jeg er glad for jeg ikke lød for barsk..

Svar til dit andet spørgsmål, er jeg i tvivl.
men en ting jeg er sikker på - enke eller ej, konvertit eller "født muslim ".

Så må kvinden ikke blive gift med en ikke-muslim.
så det havde ikke ændret noget om hun havde været enke eller ej.

Det er mandens pligt, at sørger for barnet følger Islam... Så jeg vil TRO, at hvis hun havde været enke ville hans familie stadig hjælp. fx barnets onkel, farfar osv trådte til indtil hun fandt en muslimsk mand.

der er ingen løsning, medmindre du konverter.

konvertit eller "født muslim"
enke eller ikke enke.. det spiller ingen rolle.
det de samme betingelser.

håber det gav lidt mening.

forsat god aften og glædelig jul .

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Indlægby Mila » fre dec 23, 2011 20:35

Hvis du er i tvivl om hvad jeg mener eller ligne. så Skriv endelig så jeg ka uddybe hvad du er i tvivl om.

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Indlægby MixiMixi » fre dec 23, 2011 21:42

Tak for dine gode svar.. Føler mig som en eller anden fra pressen lige nu..For kommer hele tiden på nye spørgsmål når jeg læser dine svar...Så bær over med mig.. Ved ikke hvad jeg kan kalde mig for er hverken døbt eller noget..Betaler ikke kirkeskat... Er jeg så tro´s løs ?? Og nu tænker jeg jeg bare..Lad os sige jeg begyndte at læse Islam og blev betaget af den.. Hvordan skal man så lige begå sig og hvem går man til hvis man synes at Allah er en man godt vil tro på ?? Og ved jo godt der er andre ting som en muslimsk mand må i forhold til en muslimsk kvinde..Kender selv en muslimsk mand og ja han virker jo helt nede på jorden og alt det..For mig er han kun en der ikke spiser svinekød..Holder sin fastedage når det er osv.. Tænker lidt at hvis man begyndte at studere Koranen og Islam ville man få et nyt syn på det hele.. Ved fra mange jeg kender at deres syn på Koranen er det samme som at stemme på en terroist.. Men har fået fortalt af flere som ikke er muslimer at det er helt forkert da omverden dømmer dig udfra om du er muslim eller ej... Så har overvejet at læse koranen og har fåt anbefalet at læse den uanset om man vil konvetere eller ej da den giver dig et nyt syn på livet og det man går og tænker på..

Men for lige at gå baglæns nu... Hvad tror du hvis jeg fandt Islam som den jeg ville tro på.. Hvad hvis hende jeg havde set lidt til , at hendes eks ville sige til det..Ville han mon stadig tro jeg var en vantro eller ?? Hvad skulle jeg bevise at jeg ville følge Allah..

Sorry med alle mine spørgsmål.. Men er bare meget nysgerrig..

Forsat god aften og ved ikke lige hvad jeg skal sige ang julen ?
MixiMixi

Indlægby Mila » fre dec 23, 2011 22:32

Det er helt okay at du spørger, svare med glæde.

Og jeg svare så godt jeg nu kan. Da det ikke er alt vi muslimer kan svare direkte på, da nogle spørgsmål er svære for os at tyde, og så skal man have fat på en Imam / Lærde.

Trosløs;
Hmm enten er du ateist/trosløs ellers tror du der er en Gud.
- det jo kun dig der ved det.

Hvordan skal man begå sig;
Det må du gerne uddybe lidt mere.

- Hvis man føler oprigtigt fra hjertet efter at have studeret islam, at man tror på Allah og alt hvad der står i koranen,
Så kontakter man en Imam, hvor man kommer hen i moskeen og siger sin trosbekendelse på arabisk.
Derefter er man muslim.

Almindelig mand;
Vi er også almindelig mennesker :D .
Der er bare pligter vi skal gøre hver dag imodsætningen til ikke-muslimer.
FX: ikke drikke, ikke spisesvine kød, faste i ramadan, bede 5 gange dagligt, ikke være blandt det modsatte køn og en masse andet.

Terrorist;
Folk er tit bange for det de ikke kender, det ved vi jo selv fra andre ting.
Men mange misforstår islam- når de ser i tvet at en råber ; ALLAHU AKBAR ( Gud er størst), imens de dræber.
Det er forbudt i islam, men så opfatter folk det som om at det sådan vi muslimer er.. Desværre...

Før du begynder at læse koranen, vil jeg anbefalde nogle bøger, som giver et indblik i Islam- så kan man bedre forstå koranen, da det ville være svært bare at læse koranen uden bare lidt viden.

Søgen efter sandheden.
Tanker om Gud.
En kort illustreret vejledning til forståelse af Islam.
Muhammed i Biblen, Jesus i Koranen.

Det var dem jeg læste inden jeg konverterede til islam.
Og det gav en hel anden forståelse af hvad islam er :tomm:

Jeg ved ikke hvad hendes eks mand ville sige til det, men han ville ikke kunne dømme dig som vantro HVIS du konverterede. Hvis du blev muslim, er det kun Allah der kan dømme dig, ikke ham eller nogle andre.

Du kan sagtens sige ''god jul'' til mig, da jeg holder jul for min mors skyld imorgen :).

Alhamdulillah for alt <3

Brugere synes godt om dette indlæg : Junus_dk
Brugeravatar
Mila

Lignende emner

Tilbage til Islam