by Muhyi al din » lør nov 05, 2011 19:11
muslim123 skrev:As salamu a3alaykum
jeg har gjort plan om at faste idag og vidste det igår. jeg har glædet mig til at faste idag, men idag vågnte jeg om morgenen og spiste stort morgenmad. Det går pludselig op for mig i chok efter jeg har spist morgenmad, at det var arafa og jeg skulle faste!!! jeg har det så dårligt med det og fik tårer i øjne, da jeg har set op til at faste idag!

jeg ville gerne dele det med nogen af jer, fordi hvad stiller man op i sådan en situation? Man kan jo ikke stille noget op vel?
Wa alaykum as salaam
Et hurtig svar uden kilder, hvis der er relavant så vil jeg undersøge det nærmere. I princippet kunne du faste videre, hvis og kun hvis du havde lavet intentionen efter maghreb i går.
Men hvorom alting er, så er din reaktion tegn på oprigtighed. MaSha'Allah må Allah belønne dog og styrke din iman.
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ
Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"