Glemt at faste Arafa

Formidling af Islam. For debat henvises der til Religiøs Dialog forummet

Redaktør: Islam Mods

Glemt at faste Arafa

Indlægby muslim123 » lør nov 05, 2011 18:53

As salamu a3alaykum

jeg har gjort plan om at faste idag og vidste det igår. jeg har glædet mig til at faste idag, men idag vågnte jeg om morgenen og spiste stort morgenmad. Det går pludselig op for mig i chok efter jeg har spist morgenmad, at det var arafa og jeg skulle faste!!! jeg har det så dårligt med det og fik tårer i øjne, da jeg har set op til at faste idag! :doubt: jeg ville gerne dele det med nogen af jer, fordi hvad stiller man op i sådan en situation? Man kan jo ikke stille noget op vel?
Brugeravatar
muslim123

Geografisk sted: Sydhavn
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 2 perler
Fået : 2 perler

Re: Glemt at faste Arafa

Indlægby Muhyi al din » lør nov 05, 2011 19:11

muslim123 skrev:As salamu a3alaykum

jeg har gjort plan om at faste idag og vidste det igår. jeg har glædet mig til at faste idag, men idag vågnte jeg om morgenen og spiste stort morgenmad. Det går pludselig op for mig i chok efter jeg har spist morgenmad, at det var arafa og jeg skulle faste!!! jeg har det så dårligt med det og fik tårer i øjne, da jeg har set op til at faste idag! :doubt: jeg ville gerne dele det med nogen af jer, fordi hvad stiller man op i sådan en situation? Man kan jo ikke stille noget op vel?

Wa alaykum as salaam

Et hurtig svar uden kilder, hvis der er relavant så vil jeg undersøge det nærmere. I princippet kunne du faste videre, hvis og kun hvis du havde lavet intentionen efter maghreb i går.

Men hvorom alting er, så er din reaktion tegn på oprigtighed. MaSha'Allah må Allah belønne dog og styrke din iman.
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Geografisk sted: IslamiC.dk
Tro: Andet

Givet : 0 perle
Fået : 24 perler

Indlægby muslim123 » søn nov 06, 2011 02:11

salam

du må godt undersøge det insAllah. jeg skulle måske ha fastet alligevel så på trods af at jeg kom til at spise, men det er forsent
Brugeravatar
muslim123

Geografisk sted: Sydhavn
Køn: Hunkøn

Givet : 2 perler
Fået : 2 perler

Indlægby grapezable » man nov 14, 2011 06:26

Du har jo lavet niyah til at faste dagen inden som du siger det... om du så spiser 7 måltider på dagen hvor du vil fastede, så bryder du ikke din faste så længe du har glemt at du var fastende.

At du har siddet og nydt din morgenmad og først kom i tanke om at du var fastende efter du var færdig bryder ikke din faste...

Har selv ædt en hel pose pebernødder og efterfølgende kommet i tanke om min faste, jeg fortsatte. Har ikke kilden men husker det som at det du spiser/drikker er guds gave til dig. Du skal bare ikke gøre det med vilje.
Grapezable
Brugeravatar
grapezable

Køn: Hankøn

Givet : 3 perler
Fået : 0 perle

Lignende emner

Skylder 4 dages faste
Forum: Islam
Forfatter: Muslimaa
Svar: 3