Jeg håber i kan hjælpe med dette spørgsmål.
Jeg har hørt at Mac donalds mad er haram.
Er dette rigtigt????
Fred

Redaktør: Islam Mods

Mila skrev:Salam alaikum alle sammen..
Jeg håber i kan hjælpe med dette spørgsmål.
Jeg har hørt at Mac donalds mad er haram.
Er dette rigtigt????
Fred
Bortset fra at man ikke kan spise andet end fisk og pommes frits og de små forfærdelige ostetops, så er der ikke andet end fake milkshake. 

Zahra R skrev:Min lillesøster var manager på McD i nogle år. Af hvad jeg forstod fra hende så:
1- bacon bliver overhovedet ikke stegt. Det kommer i pakker og man tager handsker på når man serverer det med burger.
2- Fisk bliver stegt i en speciel maskine, som er firkantet for at holde fast på fiskefilet så den ikke falder ind i olien.
3- kødet bliver stegt i kødmaskinen, som er en stor maskine kun for kødet, da der ikke bliver brugt olie til kødet.
4- Pommes frits har deres egen maskine ligeledes. Dem har du selv set at udover pommes frits kan man ikke stege noget ind i.
5- Kylling og andet har hver deres egen maskine i og med at man ikke kan stege tingene sammen ellers vil lugten og smagen bive blandet sammen.
Det var mht mad.
Min personlig mening er at fast food i McD er usundt og ikke rigtig mad. Det er haram at skade sin krop :) Bortset fra at man ikke kan spise andet end fisk og pommes frits og de små forfærdelige ostetops, så er der ikke andet end fake milkshake.
Hvorfor ikke bruge pengene på noget, som er bedre for kroppen og værd for de penge man ellers lægger ud i McD.
I værste fald at man brænder for fast food, går man hen til sin lokale tyrkiske fastfood sælger og får sin burger og pommes frits derfra. Så han man også støttet "sit folk" økonomisk.

så er der ikke andet end fake milkshake
men også for de palæstinenser der lider under Israelsk tyranni..
Zahra R skrev:Salam
I Islam er det ikke tilladt at skade sin krop bevidst. Er man enig og overbevidst om at fast food og cola er meget skadelig for kroppen, så det pr. definition ikke tilladt at spise det.
Det er selvfølgelig min egen konklusion, som jeg selv praktiserer i min hverdag.

Zahra R skrev:Muslimaa
Kylling er ikke halalslagtet.

Naadje skrev:Zahra R skrev:Salam
I Islam er det ikke tilladt at skade sin krop bevidst. Er man enig og overbevidst om at fast food og cola er meget skadelig for kroppen, så det pr. definition ikke tilladt at spise det.
Det er selvfølgelig min egen konklusion, som jeg selv praktiserer i min hverdag.
Salam 3alikom Zahra.
Synes du ikke selv, at det er en lige lovlig voldsom konklusion? Alt er skadeligt/usundt i de urete mængder, selv sunde ting. Tror ikke en cola i ny og næ skader nogen, men derimod skader det hvis man drikker det for ofte.
Muslimaa skrev:Al Salamu alaikum
Vi fik jo ikke svar på om kødet er halal at spise eller ej ? Jeg har spist meget chicken salsa , cheeseburger osv. her på det sidste.. Jeg elsker MCD! Men hvis det nu er haram, så vil jeg ikke spise det fremover,så vil jeg self. gå efter fisk og frites og chili cheese tops..JEG ELSKER DEM
Muslimaa skrev:Zahra R skrev:Muslimaa
Kylling er ikke halalslagtet.
Og det er cheeseburger så eller hva?
tak for info..

| Fuldstændig haram? Forum: Islam Forfatter: Kimi Svar: 3 |
Når man laver haram... Forum: Islam Forfatter: Muslimaa Svar: 4 |
Andet: Er det haram at have en kat i lejlighed Forum: Fiqh (retslære) Forfatter: Thelife Svar: 7 |
haram at pjække ? Forum: Islam Forfatter: IslamInBosnia Svar: 4 |
Jensens Bøfhus - Halal el. ikke-halal? Forum: Fri Debat Forfatter: rs16 Svar: 10 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster