Hvad vil det sige at være shafi-muslim?

Formidling af Islam. For debat henvises der til Religiøs Dialog forummet

Redaktør: Islam Mods

Hvad vil det sige at være shafi-muslim?

Indlægby samo93 » fre okt 14, 2011 17:33

Assalamu alaykum,

Er der nogen herinde som kan fortælle mig hvad det vil sige at være shafi(shafi3i)-muslim?
samo93

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: Hvad vil det sige at være shafi-muslim?

Indlægby Abdun Nabi » fre okt 14, 2011 17:50

At man følger Shafi'i Lovskole.
Men generelt skal du kalde dig selv for Sunni Muslim, som følger Shafi'i lovskole
Abdun Nabi

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 2 perler
FÃ¥et : 1 perle

Indlægby Abdun Nabi » fre okt 14, 2011 17:53

Hvis du er helt ny til det med lovskoler, så siger du bare til hvis du har brug for en mere uddybende svar
Abdun Nabi

Indlægby samo93 » fre okt 14, 2011 18:36

Jeg er godt klar over at Shafi hører til sunni-muslim, men jeg aner bare ikke helt hvad det er.
Abdun Nabi, ja det er jeg. Så det ville være rart at få et mere uddybende svar :)
samo93

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Abdun Nabi » søn okt 16, 2011 00:39

samo93 skrev:Jeg er godt klar over at Shafi hører til sunni-muslim, men jeg aner bare ikke helt hvad det er.
Abdun Nabi, ja det er jeg. Så det ville være rart at få et mere uddybende svar :)

Det betyder alt i alt, at du følger de holdninger og regel som Shafi'i lovskole kommer med.
Vi har fire forskellige lovskoler, de har alle sammen forskellige metoder at følge og praktisere islam på. alle fire lovskoler godkender hinanden. men de har nogle mindre uenigheder om fiqh. det er ikke det stor.

I starten af Mujtahid imamerne's tid var der omkring 80 lovskoler, som endte med at blive til fire som vi i dag kender som hanafi, maliki , shafi'i og hanbali

Lovskolernes systematiske måde at udlede på minimerer mulighederne for at begå fejl. Dermed er lovskoler den bedste mulighed almindelige mennesker har for at følge Allahs befalinger.

Så der er ikke det stor forskel på at være en hanifi, maliki, "Shafi'i" og Hanbali. de har alle sammen et mål og det er at tilfredsstille Allah subhana wa ta'ala og hans elskede Profet (Salla-Llahu alayhi wa-sallam). det eneste forskel er at de har hver deres metode at følge islam på som er baseret på de kilder de har.
Til sammen udgør disse fire lovskoler ahlal-Sunnahwaal-Jama’ah

Brugere synes godt om dette indlæg : Muslimaa
Abdun Nabi

Lignende emner

Tilbage til Islam