Dumpede køreprøve for anden gang...

Formidling af Islam. For debat henvises der til Religiøs Dialog forummet

Redaktør: Islam Mods

Dumpede køreprøve for anden gang...

Indlægby Prostar » lør sep 24, 2011 20:14

Assalam Aleykum alle sammen.

Jeg har det ret skidt for tiden. Jeg er netop dumpet til min køreprøve for anden gang, og jeg føler mig som en stor taber. Det er ikke rart at komme hjem med sådan en nyhed to gange...

Den første gang havde jeg på fornemmelsen, at jeg ville dumpe, men den anden gang syntes jeg, at det gik helt fint - lige bortset fra parallelparkeringen. Dog mente den sagkyndige, at jeg ikke var klar. Det chokerede mig utrolig meget, da jeg selv føler, at jeg har styr kørslen. Virkelig ærgerligt at skulle vente så længe og betale så meget!

Jeg venter i øjeblikket på en ny prøve. Ville bare høre, om I ikke ville være flinke at gøre dua for mig til næste gang? Jeg har brug for al den hjælp, jeg kan få. Vil virkelig gerne have det overstået hurtigst muligt.

Jeg takker på forhånd!
Assalam Aleykum.
Prostar

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: Dumpede køreprøve for anden gang...

Indlægby Mila » lør sep 24, 2011 20:54

Salam alaikum.

Jeg vil gerne lave en dua for dig.

Må jeg komme med et råd?
Lad vær og sig til nogen hvornår du skal op.
Det kan gøre en nervøs, uden man selv er klar over det.
Og så man fri for at føle sådan, når det så ikke går så godt.
Fortæl først når du er bestået... Bare et lille råd.

Men Insha'Allah du består næste gang.

Fred!!
"Kvinden er skabt ud af mandens ribben. Ikke ud af hans fod for at blive trampet på, ej heller fra hans hoved for at bestemme over ham, men fra hans ribben for at være ligeværdig, under hans arm for at blive beskyttet, og tæt ved hans hjerte for at blive elsket"

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Geografisk sted: hovedstaden
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 4 perler
FÃ¥et : 5 perler

Indlægby anonymouse26 » lør sep 24, 2011 22:01

Prostar skrev:Assalam Aleykum alle sammen.

Jeg har det ret skidt for tiden. Jeg er netop dumpet til min køreprøve for anden gang, og jeg føler mig som en stor taber. Det er ikke rart at komme hjem med sådan en nyhed to gange...

Den første gang havde jeg på fornemmelsen, at jeg ville dumpe, men den anden gang syntes jeg, at det gik helt fint - lige bortset fra parallelparkeringen. Dog mente den sagkyndige, at jeg ikke var klar. Det chokerede mig utrolig meget, da jeg selv føler, at jeg har styr kørslen. Virkelig ærgerligt at skulle vente så længe og betale så meget!

Jeg venter i øjeblikket på en ny prøve. Ville bare høre, om I ikke ville være flinke at gøre dua for mig til næste gang? Jeg har brug for al den hjælp, jeg kan få. Vil virkelig gerne have det overstået hurtigst muligt.

Jeg takker på forhånd!
Assalam Aleykum.

Wa alaikum salam,

Det er ikke jordens undergang at dumpe en køreprøve mere end 1 gang :) Altså det er det virkelig ikke! Det ville være noget andet, hvis du ikke havde flere chancer, eller det handlede om noget alvorligt. Hvis du ikke får det 3. gang, jamen så bliver det bare på et senere tidspunkt inshaAllah. Hvad har du mistet, som ikke kan erstattes?

Det der med "hurtigst muligt", den kommer man bare heller ikke ret langt med i livet er det gået op for mig. Jeg har oplevet flere ting, som jeg også gerne ville have overstået "hurtigst muligt" og i nogle af tilfældende, så er der kommet ting i vejen, som var udenfor min magt, og som forhindrede tingene i at ske "hurtigst muligt". Hvorfor løbe om kamp med tiden, når den er hurtigere end dig alligevel? Inden du når at se dig om, så har du kørekortet i hånden inshaAllah, så lad nu være med at stresse og gå ned over sådan noget, som altid kan opnås.

Må Allah gøre det let for dig og må du bestå inshaAllah!
anonymouse26
Aktiv Bruger

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 42 perler
FÃ¥et : 41 perler

Indlægby Zena » søn sep 25, 2011 11:15

Salam alaikum

Som Mila skrev, så det bedst du ikke siger det til folk før du består, det gjorde jeg :)
Jeg dumpede 3 gange. Var så ked af det - men den glæde som jeg fik efter 4. forsøg kan ikke beskrives ;)

Hold ud kære.. Må Allah være med dig
Brugeravatar
Zena

Tro: Sunni/Hanafî

Indlægby Maymun » søn sep 25, 2011 17:46

Jeg har også dumpet 3 gang men bestået fjerde gang. så som zena og alle andre skriver så plejer Jeg ikke sige til folk at Jeg skal til køreprøve. heller og lykke med det
Maymun

Indlægby Prostar » fre sep 30, 2011 18:05

Assalam aleikum igen.

Tusind tak for rådene, alle sammen. Det hjælper meget på humøret. Jeg har haft tid til at komme over det, og jeg har lige fået at vide, at jeg skal til min næste (og forhåbentlig den sidste) prøve på onsdag.

Håber virkelig at det går denne gang! Inshallah.
Prostar

Indlægby Prostar » ons okt 05, 2011 14:24

Salam igen.

Jeg dumpede igen, desværre. :( Hvor er det altså irriterende! Jeg kører altså fint, jeg var bare mega uheldig med trafikken.

Sådan noget ødelægger virkelig ens dag...
Prostar

Indlægby Suzuki » ons okt 05, 2011 17:31

Prostar skrev:Salam igen.

Jeg dumpede igen, desværre. :( Hvor er det altså irriterende! Jeg kører altså fint, jeg var bare mega uheldig med trafikken.

Sådan noget ødelægger virkelig ens dag...

Jeg er også igang med kørekort, og er blevet mere nervøs nu efter dette indlæg :P
Men Inshallah kher ..
Brugeravatar
Suzuki

Givet : 3 perler
FÃ¥et : 3 perler

Lignende emner

Tilbage til Islam