Hvordan narrer jeg shaytan?

Formidling af Islam. For debat henvises der til Religiøs Dialog forummet

Redaktør: Islam Mods

Hvordan narrer jeg shaytan?

Indlægby Musliman » lør aug 13, 2011 19:43

En mand vågnede tidligt op for at udføre morgenbønnen (salat al-fajr) I den lokale moské. Han tog tøj på, udførte wudu og tog afsted til moskéen.
Desværre faldt han undervejs, så det rene tøj han havde på, blev beskidt. Han rejste sig op og vendte hjem for at skifte tøj. Efter at have skiftet tøj, udførte han wudu igen, og tog af sted mod moskéen for at bede fajr.

På vejen faldt han igen, præcis samme sted som før! Men manden lod ikke dette uheld gå ham på. Han rejste sig op, børstede det beskidte snavs af tøjet, og vendte snuden hjemad for at skifte klæder endnu en gang, for derefter at tage til Moskéen så han kunne deltage i morgenbønnen.

På vejen til moskéen, mødte han en mand med en lampe. Han spurgte den fremmede om hvem han var, og han svarede: ”Jeg så dig falde to gange på din vej til moskéen, så jeg bragte en lampe så jeg kan vise dig vejen.”. Manden takkede ham, og sammen begav de sig hen mod moskéen.
Da de så endelig nåede frem, spurgte manden den fremmede, om han ikke ville deltage i morgenbønnen. Det kunne han vel ligeså godt, eftersom han havde fulgt ham hele vejen dertil. Den fremmede nægtede. Manden spurgte ham nogle par gange til om han var sikker på, at han ikke ville bede fajr, og efter at have spurgt den fremmede hvorfor han ikke ville deltage i morgenbønnen, svarede den fremmede: ”Jeg er shaytan”.
Manden blev dybt chokeret da han hørte det. Shaytan fortsatte: ”Jeg så at du var på vej til moskéen for at bede, og det var mig der fik dig til at falde. Da du vendte hjem igen, tog rent tøj på og ville gå til moskéen igen, tilgav Allah dig alle dine synder. Igen fik jeg dig til at falde, og selv ikke det fik dig til at blive hjemme. Du tog derimod nyt tøj på, og begav dig mod moskéen igen. På grund af dette tilgav Allah hele din families synder. Jeg blev bange for, at Allah ville have tilgivet hele din landsbys synder, hvis jeg fik dig til at falde en tredje gang, så derfor sikrede jeg mig, at du nåede sikkert frem til Moskéen.”.
_________________________________________________________________________________________________________

Når shaytan prøver at gøre det svært for os at praktisere Islam, så lad os gøre ligesom manden: bruge shaytans luske kneb imod ham, til at bevise at vi underkaster os Allah (subhanahu wa ta’ala) – selv når vi befinder os i vanskeligheder. På den måde opnår vi Allahs belønning og gør shaytan til en taber i sit eget spil.

Brugere synes godt om dette indlæg : Sonrisa
Musliman
Islam Moderator

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 74 perler
Fået : 56 perler

Re: Hvordan narrer jeg shaytan?

Indlægby Muslimaa » fre dec 02, 2011 17:47

Smukt :)
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby Suzuki » lør dec 03, 2011 05:03

SubhanAllah !
Brugeravatar
Suzuki

Givet : 3 perler
Fået : 3 perler

Indlægby Ömer K » søn dec 04, 2011 02:15

SubhanAllah! Jeg har hørt denne fortælling så mange gange og hver gang jeg hører den får den et smil frem i mig.
Ömer K

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby Ibnu adam » søn dec 04, 2011 08:40

SubahnAllah.
Reflektere altid tilbage til denne fortælling når jeg føler at jeg ikke magter noget.

Baarakallahu feek! :D
Yo .. yo !
Good is good even if no one is doing it,
Bad is still bad even if every one is doing it,
Life is short even if your loving it,
Hereafter is forever even if your hating it,
It doesn't matter on how many or how much,
but its all about what is the truth,
and...and Reality..Reality..its all about it !~
yo .. yo :P
Brugeravatar
Ibnu adam