Redaktør: Islam Mods

Kimi skrev:Salam Aleikum
Hva betyder hidaya?
Ja, Alhamdulillah!<3 at vi ENDELIG bliver gift - Det er på tide efter 5 år![]()
Og mange tak for dine lykkeønskninger

Jeg vil bare gerne gøre det rigtige

Muhyi al din skrev:Hvis du vil gøre det helt rigtige, så vil du
1) Tale med din 'kæreste' - og forklar ham situationen. Fortæl, at det, som I laver, er Haram, og du vil gerne starte et nyt liv med ham i renhed og velsignelse.
2) Flytte fra ham midlertidigt og stoppe jeres 'kæresteri'
3) Søge tilgivelse oprigtigt dag og nat indtil vielsesdagen - gælder både dig og din 'kæreste'
4) Holde jeres vielse efter din næste periode.
Wa ALlahu a"lam

sally skrev:Man søger om tilgivelse, når man oprigtigt angrer. Og for at angre, skal man stoppe med at begå synden. Hvilket I jo ikke gør, da I stadig bor sammen. Man kan ikke søge om tilgivelse - mens man fortsat begår synden.
bismillah786 skrev:Salamu Aliekum Kimi. Har du undersøgt om en dansk imam er nødvendigt for at blive gift islamisk? En rettroende sunni muslim som din islamiske underviser er vel ligeså godt? Wa salam.
Kimi skrev:Jeg vil så gerne have det ordnet på ordentlig vis og starte et sundt og oprigtigt ægteskab, men jeg får så mange forskellige ting afvide. Og det er meget svært, at gøre halal nu, hvor vi har levet sammen i 5 år. Det virker helt overskueligt for mig, så det næsten er umuligt.

Kimi skrev:Salam Aleikum Muslimaa
Det er ikk BARE at flytte væk? Hvor ska jeg flytte hen? Ska vi så stå med 2 husleje? Vi har fælles bil og er begge afhængige af den. Hvem ska lave mad/vaske tøj/rydde op for min forlovede? Yani, jeg har forpligtelser overfor mit hjem og ham.
Tingene er ikk BARE lige sådan, det vil du Inshallah en dag opleve, med din mand når i kommer til at bo sammen. Man kan ikk BARE lige tage væk fra alt.

Kimi skrev:
Det er sjovt, at du går ind og redigere dit indlæg hele tidenKan du ikk stå ved din første ord?

Zinnar skrev:Selam Aleykum
Jeg syntes at du skal til at finde en ny imam.
Zinnar skrev:Det med at man skal vente med næste måned, det er helt forkert.
fordi det er ikke noget Allah siger, det er hans egen regel. jeg vil råde dig, at finde dig en anden.
Tværtimod det er gunah(Haram) at lave nikah, når man har det.

| Konvertit brug for hjælp.. Forum: Islam Forfatter: Bubi Svar: 15 |
Jeg har brug for hjælp til arabisk! Forum: Fri Debat Forfatter: 0o-Michelle-o0 Svar: 22 |
Bevis af gud ved brug af logikken! Forum: Islam Forfatter: FatihSultanMehmet Svar: 19 |
BRUG FOR RÅD Forum: Fri Debat Forfatter: MuslimChild Svar: 3 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst