Redaktør: Islam Mods
lena skrev:Hvis en ung mand og en ung kvinde har sex med hinanden, før de er blevet gift, bør de så gifte sig?
Forkommer det i jeres kultur at familierne kan presse dem til ægteskab?

lena skrev:Hvis en ung mand og en ung kvinde har sex med hinanden, før de er blevet gift, bør de så gifte sig?

lena skrev:Nu er dette kun et tanke spil. Men der er jo en del, især muslimske mænd der har f.eks. en dansk kæreste. Og jeg vil da tror, at det også forkommer at en muslimsk mand og en muslimsk kvinde forelsker sig, og opnår en form for seksuel kontakt. Så jeg er bare lidt int. i hvordan de bør gribe det an. Bør de gifte sig i følge Islam? Og hvordan er de forskellige kultur skruet sammen hvad dette angår??

lena skrev:Nu er dette kun et tanke spil. Men der er jo en del, især muslimske mænd der har f.eks. en dansk kæreste. Og jeg vil da tror, at det også forkommer at en muslimsk mand og en muslimsk kvinde forelsker sig, og opnår en form for seksuel kontakt. Så jeg er bare lidt int. i hvordan de bør gribe det an. Bør de gifte sig i følge Islam? Og hvordan er de forskellige kultur skruet sammen hvad dette angår??

F.eks. her i Danmark er der en del muslimske fyre der er sammen med danske piger, og her kan jeg umuligt forstille mig at familien ville tvinge fyren til at gifte sig med pigen.
Så vidt jeg ved, må en mand og en kvinde godt have samleje, så længe de er forlovet. Ikke sandt?
Mayeda skrev:Så vidt jeg ved, må en mand og en kvinde godt have samleje, så længe de er forlovet. Ikke sandt?
Ja, desværre.lena skrev:Hvis en ung mand og en ung kvinde har sex med hinanden, før de er blevet gift, bør de så gifte sig?
Hejsa,
Så vidt jeg ved, må en mand og en kvinde godt have samleje, så længe de er forlovet. Ikke sandt?
Ja, desværre.
lena skrev: Når jeg taler kultur, mener jeg at en ting er hvad Islam siger, men det er meget forskelligt hvordan tingene fungere i den ene ende af Tyrkiet og den anden ende, samt hvordan tingene fungere i Marokko eller Iran osv. Så kultur og religion går ikke nødvendigvis hånd i hånd. Så jeg skrev længere oppe om en oplevelse jeg havde i Tyrkiet, hvor fyren blev presset til at gifte sig med pigen. Jeg ved ikke hvad Islam siger på dette område, og hvordan familierne havde håndteret det, at de havde været i seng sammen, kan jeg kun forstille mig er vidt forskelligt alt efter hvor man bor og i hvilken kultur man er vokset op.
MissTurkii skrev:F.eks. her i Danmark er der en del muslimske fyre der er sammen med danske piger, og her kan jeg umuligt forstille mig at familien ville tvinge fyren til at gifte sig med pigen.
Det kan måske være fordi, i det danske kultur er det normalt at ha kærester, og danske pigers forældre er jo ligeglad om de har kærester, men det er de muslimske forældre ikke, derfor siger muslimske forældre at de ska giftes osv.
Confluence skrev:MissTurkii skrev:F.eks. her i Danmark er der en del muslimske fyre der er sammen med danske piger, og her kan jeg umuligt forstille mig at familien ville tvinge fyren til at gifte sig med pigen.
Det kan måske være fordi, i det danske kultur er det normalt at ha kærester, og danske pigers forældre er jo ligeglad om de har kærester, men det er de muslimske forældre ikke, derfor siger muslimske forældre at de ska giftes osv.
Det er såmænd nok afhængigt af hvilken dansk familie man spørger.
At danske familier generelt set er mere frie mht. kæresteforholde, betyder ikke at de ligefrem er ligeglade med hvem deres børn færdes med.

lena skrev: Og vi er trods alt vokset op i Aalborg. .
MissTurkii skrev:jeg skrev også nedenunder, at det er ihvertfald sådan ved nogen. Har ikk blandet ALLE.

lena skrev:Confluence skrev:MissTurkii skrev:F.eks. her i Danmark er der en del muslimske fyre der er sammen med danske piger, og her kan jeg umuligt forstille mig at familien ville tvinge fyren til at gifte sig med pigen.
Det er såmænd nok afhængigt af hvilken dansk familie man spørger.
At danske familier generelt set er mere frie mht. kæresteforholde, betyder ikke at de ligefrem er ligeglade med hvem deres børn færdes med.
Ja jeg vil nu også sige, at jeg er dansk, og det med kærester var bestemt ikke "normalt" i mine forældres øjne. Jeg har aldrig talt om drenge med mine forældre, eller haft en dreng med hjem (hverken som kæreste eller bare ven). Min mor er klart af den holdning at en pige og en dreng kan IKKE være venner. Og at min søster og jeg ikke skal pådrage os et rygte i byen som nogle "billige" piger. Og vi er trods alt vokset op i Aalborg. Så jeg tror, det er meget et spørgsmål om, hvilken familie og kultur man taler om. Og det er derfor, jeg spørg ind til jeres egne erfaringer i jeres familie og kultur.
MissTurkii skrev:det var ment til begge. Jeg vidste folk måske ville reagere sårn, så jeg skrev det nedenunder. Selvf. vil jeg ikke blande enhver

lena skrev:Jeg vil også sige at min mor klart var / er den strenge, og min far lidt mere blød og har klart mere humor, men dog skal man ikke tage fejl, og tro man kan løbe om hjørne med ham. Men hvor min mor mere er typen der sige "bom bom bom sådan skal det være!!!!!" er min far mere typen der spørg ind og prøver at forstå, hvorefter han fortælle hvad han mener og ønsker. Og det er slet ikke til at gå fejl af, hvis man skuffer ham. Lidt lige som den gode og onde betjent
Mayeda skrev:lena skrev:Hvis en ung mand og en ung kvinde har sex med hinanden, før de er blevet gift, bør de så gifte sig?
Hejsa,
Ja, desværre.

Mayeda skrev::vedikke:
Det må I undskylde. Det var bare, hvad jeg har hørt. Trækker det tilbage

| 24timer: Muslim uden mor og far ved det Forum: Politik og samfund Forfatter: Uffe Svar: 7 |
Et topmøde uden håb om fred? Forum: Politik og samfund Forfatter: Basima Svar: 0 |
uden medgift, ingen ægteskab? Forum: Fri Debat Forfatter: yasmina86 Svar: 8 |
Shahadaen uden Imam Forum: Islam Forfatter: slettet10.05 Svar: 10 |
bede uden wudu? Forum: Fri Debat Forfatter: allahu-akbar Svar: 27 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster