Islam-dua

Formidling af Islam. For debat henvises der til Religiøs Dialog forummet

Redaktør: Islam Mods

Islam-dua

Indlægby MWA » tors feb 26, 2009 23:45

Salaamu Alyakum.

Jeg vil kort præsentere tråden, tråden går ud på vi laver dua til hinanden. Man skal lave dua til alle brugerne, og man må selvfølgelig også lave dua til Profeten Sallallahu 'alayhi wa 'ala alihi wa sallam ummah. Jo flere der laver dua. jo større chance er der, for det kan gavne os i det næste liv inshAllah. Man skal helst lave dua på dansk, hvis man skriver det på en andet sprog, skal man huske at skrive en oversættelse.

Allah Subhana wa ta'ala det er kun dig som kan opfylde min dua, du er den eneste der er værd at tilbede. Ya Allah send Salawat til Profeten Sallallahu 'alayhi wa 'ala alihi wa sallam fra os af. Ya Allah give os styrke til at besøge Profeten Sallallahu 'alayhi wa 'ala alihi wa sallam i Medina.Ya Allah lad os (bruger på islamic og vores familie og venner) være i blandt dem som får gavn af Profeten Sallallahu 'alayhi wa 'ala alihi wa sallam shafa/forbøn.Jeg Allah tilgive os for vores mange synder. Allah jeg ved ikke hvordan jeg skal lave dua.jeg har ikke lært at lave dua. Allah du er den eneste som kan give mig styrke til at lave rigtigt dua. Ya Allah send velsignelser til vores Profet Sallallahu 'alayhi wa 'ala alihi wa sallam fra os af. amin
Billede
Brugeravatar
MWA
Sølv Bruger

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: Islam-dua

Indlægby Abuu haniifa » fre feb 27, 2009 17:25

Må allah retlede alle brugerne i islamic til den rette vej, skænke Jannah til dem, og guide ikke muslimer til Islam....Og må allah give os tålmodighed og viden til at forstår og følge hans hukm.

Nårh MWA, kom igang med at lave dua til mig!( No kidding)

Allahumma sali wasalim a la sayyidina Muhammed
وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى
Taha: 124
Brugeravatar
Abuu haniifa

Geografisk sted: Over på den anden side

Indlægby MWA » fre feb 27, 2009 18:09

Nårh MWA, kom igang med at lave dua til mig

Acha ji.. (Jeg er en syndig menneske,) Du skal også lave dua til mig.. Jeg er ikke god til at lave dua..

Al lovprisning tilhører Allah, Den Ophøjede, og fred og velsignelser være med vor Mester Profeten Muhammad, hans rene familie og alle hans ædle og trofaste ledsagere. Ya Allah der er ikke andre gud end dig. Allah der er intet som kan samlignes med dig. Ya Allah send velsignelse til vores mester Muhammed Sallallahu 'alayhi wa 'ala alihi wa sallam fra os af. Ya Allah giv Abuu haniifa et langt liv, så hun kan tilbede dig i lang tid. Ya Allah gør Abuu haniifa en del af Profetens Sallallahu 'alayhi wa 'ala alihi wa sallam shafa/forbøn. Ya Allah lad Abuu haniifa drikke af Profetens Sallallahu 'alayhi wa 'ala alihi wa sallam damp.. Ya Allah send salawat til Profeten Sallallahu 'alayhi wa 'ala alihi wa sallam fra os af.

ASSALATO WASSALAMO ALAYKA YA SAYYIDI YA RASULALLAH
WA ALA AALIKA WA ASHABIKA YA SAYYIDI YA HABIBALLAH
Billede
Brugeravatar
MWA
Sølv Bruger

Indlægby Abuu haniifa » søn mar 01, 2009 23:19

MWA skrev:
Nårh MWA, kom igang med at lave dua til mig

Acha ji.. (Jeg er en syndig menneske,) Du skal også lave dua til mig.. Jeg er ikke god til at lave dua..

Al lovprisning tilhører Allah, Den Ophøjede, og fred og velsignelser være med vor Mester Profeten Muhammad, hans rene familie og alle hans ædle og trofaste ledsagere. Ya Allah der er ikke andre gud end dig. Allah der er intet som kan samlignes med dig. Ya Allah send velsignelse til vores mester Muhammed Sallallahu 'alayhi wa 'ala alihi wa sallam fra os af. Ya Allah giv Abuu haniifa et langt liv, så hun kan tilbede dig i lang tid. Ya Allah gør Abuu haniifa en del af Profetens Sallallahu 'alayhi wa 'ala alihi wa sallam shafa/forbøn. Ya Allah lad Abuu haniifa drikke af Profetens Sallallahu 'alayhi wa 'ala alihi wa sallam damp.. Ya Allah send salawat til Profeten Sallallahu 'alayhi wa 'ala alihi wa sallam fra os af.

Subhan allah Amin ya rabb, og Jzk khair akhil 3aziz, må allah gi dig 10 gange det du har ønsket for mig...Må allah gør Janatul Firdousa til dit hjem, og må allh forene dig med vores elskede Profet Muhammed ibn Abdullah( fred være med ham), og hans sahaba. Må allah være tilfreds med dig og din familie, må allah lukke dørene til fristelserne i denne verden, og åbne dørene i jannah for dig. Må allah 3aza Allah 3aza wajal gøre dig til de han siger om i sin koran مِنَ المُؤمِنِينَ رِجَال ٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُممَنقَضَى نَحبَه ُُ وَمِنهُممَنيَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلا ً .
Må allah tilgive dig for alle de synder som shaytan og din nafs har fristet dig til, og må du få styrke i din Iman, sabr i din vej, og nydelse og udholdenhed i din Ibada. Amin ya rabb

Ash-hadu Anla Ilaha Illa Allah Wa Ash Hadu Aanna Muhammadan 3abduhu Wa rasuluhu Sallahu Alayhi wa ala alihi wa ashabihi ajma3en!
وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى
Taha: 124
Brugeravatar
Abuu haniifa

Geografisk sted: Over på den anden side

Indlægby Perle » søn mar 01, 2009 23:31

As Salaamu Alaykum

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim

Ya Allah, jeg kender ikke alle de udfordringer disse personer har, men Du ved alt! Jeg hører deres stilhed, Du hører deres bøn. Jeg ser dem smile, Du ser dem græde. Jeg ser hvad de giver, Du ser hvad der bliver taget fra dem. Jeg ser deres tilstedeværelse, Du ser deres sjæl. Jeg erfarer deres tro, Du kender deres tvivl.

Jeg beder til dig Allah, om at skænke dem alt hvad de har brug for. Spred Dit Lys over dem. Gør deres grave så brede som øjet rækker. Fyld dem med lys og dufte fra Firdaws. Giv dem en ærefuld opstandelse på Yawm al-akhirah sammen med Profetens nærmeste.

Må de træde ind gennem portene til Firdaws med deres familier.

AMEEN!
Audhu billahi min ash-shaytan ir-rajeem

Får du en fuglelort i hovedet, så tænkt positivt, og vær glad for at koen ikke kan flyve. :)
Brugeravatar
Perle
Sølv Bruger

Geografisk sted: Perle-istan
Køn: Hunkøn

Givet : 20 perler
Fået : 33 perler

Indlægby MWA » tirs mar 03, 2009 00:13

´Abuu haniifa tak for din dua. Den vil inshAllah gavne mig på dommedagen... JazakAllah.. Må Allah give dig paradiset. amin
Senest rettet af MWA man apr 13, 2009 00:37, rettet i alt 1 gang.
Billede
Brugeravatar
MWA
Sølv Bruger

Indlægby MWA » fre apr 10, 2009 21:34

Jeg har brug for jeres dua. Vil i ikke være søde og lave dua for mig.
Billede
Brugeravatar
MWA
Sølv Bruger

Indlægby Muhyi al din » fre apr 10, 2009 21:41

MWA skrev:Jeg har brug for jeres dua. Vil i ikke være søde og lave dua for mig.

Må Allah beskytte og passe på dig bror

Må Allah hjælpe dig gennem en stund i nød

Må Allah give dig det gode i dette liv og det gode i det næste

Og må Han fjerne dig fra ildens pinsler.

Må Allah give dig styrke og viden, som vil holde dig oppe, når orkanen kommer forbi

Må Allah styrke din tro, og lad dig stå fast og urokkelige gennem alle Hans prøvelser.

Må Han bevare dig og din familie og alle dem du elsker, og alle dem, som elsker dig

Må Han bringe dig nær Hans profet (salla Allah 'alayhi wa salam) og hans familie (radia Allahu 'anhum ajma'een),

Ameen ya Rab al-'alameen
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Geografisk sted: IslamiC.dk
Tro: Andet

Fået : 24 perler

Indlægby MWA » lør apr 11, 2009 00:10

Amin. JazakAllah for din dua kære bror. Må Allah Subhana wa ta'ala give dig og din familie paradiset. Amin
Billede
Brugeravatar
MWA
Sølv Bruger

Indlægby 3Abdahu » lør apr 11, 2009 11:32

BarakAllahu feek for at oprettet en så smuk tråd.

Ya Allah, må vi kun være omringet af gudfrygtige mennesker, amin!
Brugeravatar
3Abdahu
Undercover

Givet : 73 perler
Fået : 35 perler

Indlægby Muhyi al din » lør apr 11, 2009 12:59

For at få gang i den her tråd, så har jeg et forslag, som, jeg håber, vil lande i god jord.

Man skal lave en du'a' for den sidste bruger, som har lavet du'a'.

I det her tilfælde vil jeg starte:

Må Allah give søster Al-Taliba alt hvad hun har brug for i dette liv, som vil føre hende til Paradis i det næste.
Ameen
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby MWA » lør apr 11, 2009 23:12

Må Allah Subhana wa ta'ala give bror Muhyi al din paradiset, og belønne ham for hans gode gerninger. amin
Billede
Brugeravatar
MWA
Sølv Bruger

Indlægby Muhyi al din » søn apr 12, 2009 18:49

Må Allah - subhanahu wa ta'ala - være tilfreds med vores bror MWA og gøre ham tilfreds. Må Allah - subhanahu wa ta'ala - give alle mine brødre og søstre et langt fredeligt ophold på denne jord og beskytte dem fra satans fristelser.

Og må Han - subhanahu wa ta'ala - og Hans engle sende de bedste og smukkeste velsignelser til vores kære profet - salla Allahu alayhi wa 'ala alehi wa salam.

Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby 3Abdahu » man apr 13, 2009 20:46

Allahumma la taj3al lana maridan illa shafayta!
Brugeravatar
3Abdahu
Undercover

Indlægby Muhyi al din » tirs apr 14, 2009 20:08

....og Allah lad ingen fattig være, uden at du beriger ham, og ingen nedtrykt være, uden at du gør ham glad, og ingen bekymret være uden, at du åbner/lettere for ham, og lad ingen være bebyrdet med gæld uden, at du dækker hans gæld

Må Allah give søster Al-Taliba ti gange af, hvad hun ønsker for andre muslimer

Ameen

Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby Dean » ons apr 15, 2009 19:12

Allah, Du er sandelig Almægtig, Alvidende og Barmhjertig, skænk derfor bror Muhyi al din nyttig og brugbar viden.
Giv ham glæde i livet, beskyttelse fra alt haram, uvidende, arrogante mennesker og dovenskab. Dovenskab er sandelig ødelæggende, skænk ham derfor evnen til at modstå dette, en positiv indstillingen samt et godt helbred.
Giv ham styrke til at stå oprejst natten lang i tilbedelse af Dig ya Allah Du Almægtige! Giv ham styrke til at komme igennem al modgang, giv ham styrke til at opdrage hans søn (børn?) til at være en rettroende, gudfrygtig muslim, der som ham selv kun ønsker at tilbede Dig, Du Almægtige skaber!
Beskyt ham, hans familie og alle muslimer
Amin
Brugeravatar
Dean
Den Sunde

Tro: Sunni/Shâfi'î

Fået : 4 perler

Indlægby Muhyi al din » tors apr 16, 2009 22:55

Ameen ya Rab,

Ya Allah, gør søster Dean glad og lykkelig, for det er det, hun formår at gøre os andre. Ya Allah, giv søster Dean nyttig viden, så hun kan sprede videre til os andre. Ya Allah, lad din Barmhjertighed drysse ned over vores søster Dean. Giv hende overskud, og lad roen og harmonien altid og evigt være hendes indre stadie.

Ya Allah giv søster Dean et langt og lykkeligt liv, og lad hendes vej være grøn, og må denne veje være den vej, som dem, som elskede dig, før havde betrådt. Må hun være blandt de første på Dommensdag, som vil få adgang til Paradiset Have.

Må intet ondt ramme hende eller hendes familie. Ya Allah beskytte hende, hendes familie og alle hendes brødre og søstre. Vi er allesammen sårbare og svage. Uden Din beskyttelse og Din barmhjertighed vil vi være fortabte.

Ya Allah send din velsignelser og fred over vores smukke profet Muhammad og hans familie.

Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby MWA » tors apr 16, 2009 23:36

Må Allah Subhana wa ta'ala give Muhyi al din succes på jorden og i det næste liv. Må Allah Subhana wa ta'ala fylde hans hjerte med kærlighed til Profeten Må Allahs fred og velsignelse være med ham)og sahaba Må Allah være tilfreds med dem alle. Må Allah give hans familie og ham, og dem Muhyi al din elsker paradiset.
Billede
Brugeravatar
MWA
Sølv Bruger

Indlægby Dean » fre apr 17, 2009 09:01

Ya Allah skænk kun bror MWA kheir i livet og fjern alt haram og ødelæggende fra hans vej. Vejled ham til altid at gøre det rette på jorden og skænk ham Paradiset som resultat af hans bestræbelser og Gudfrygtighed!

Skænk ham ro i sindet og i hjertet og gør ham i stand til at modstå fristelser som kun leder til fordærv.
Gør ham i stand til at tilbede dig som vores elskede og ærede Profet (fred og velsignelser være med ham) gjorde.
Amin
Brugeravatar
Dean
Den Sunde

Indlægby 3Abdahu » fre apr 17, 2009 09:09

...
Senest rettet af 3Abdahu lør sep 25, 2010 18:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
3Abdahu
Undercover

Indlægby Dean » søn apr 19, 2009 13:41

Allahumma Salli wa Sallim 'alaa Sayyidina wa Mawlana Muhammad
Wa 'alaa aali Sayyidina Muhammad

Allah du er i sandheden Den Berigende så berig søster Al_Taliba med et godt og stærkt helbred.
Allah du er i sandheden Den Forsynende så forsyn søster Al_Taliba med lysten til at stræbe efter Din tilfredshed
Allah du er i sandheden Den Beskyttende så beskyt søster Al_Taliba mod alt ondt på jorden
Allah du er i sandheden Den Styrkefulde så styrk søster Al_Taliba i hendes iman og afhold hende fra haram
Beskyt hende, hendes familie og alle muslimer
Amin

Brugeravatar
Dean
Den Sunde

Indlægby Muhyi al din » man apr 20, 2009 19:50

Ya Allah, send dine bedste og smukkeste og vidunderliste velsignelser over din smukke, rene og elskværdig profet Muhammad.

Ya Allah, giv søster Dean det bedste i dette liv, og det bedste i det næste, og fjern hende fra ildens pinsler.

Ya Allah, giv søster Dean det, som vil være nyttig for hende i dette liv, og det, som vil bringe hende nærmere lyset

Ya Allah, giv søster Dean, hvad vil styrke lyset i hendes hjerte, og som vil stråle og blive reflekteret i hendes handlinger

Ya Allah, pas godt på hende, og hendes familie, og dem som deler hendes smukke og rene religion/deen. Vær barmhjertig og overbærende med os Allah, for vi er skrøbelige og tomme uden Din Kærlighed og Lys. Og tilgiv os, vi har sandelig brug for Din tilgivelse.

Ameen

Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby Zena » man apr 20, 2009 22:48

In the Name of Allah, The Most Merciful, The Most Kind

Bismillahi Rahmani Rahim må Allah soubahnu wa tala tilgive Muhyi al dins ubevidste synder amin.

Må Allah give vores bror en ophøjet plads i paradis, må Allah være ham barmhjertig og belønne ham i det næste liv.

Må Allah's kærlighed og lys skinne gennem dig og Må Allah give dig ro i sindet og beskytte dig fra alt ondsindet.

Amin.
Brugeravatar
Zena

Indlægby Dean » tirs apr 21, 2009 06:07

Ya Allah må den hellige Koran være søster Zenas følgesvend, må dens ord være på hendes læber, så tit som de er i hendes sind og hendes hjerte..

Ya Allah Du er Lyset så kast lys på hendes vej og retled hende altid til halal og langt væk fra haram. Må du ya Allah den Ophøjede og Almægtige altid være med hende, skænk hende ro i sindet og gør hende til et godt eksempel for andre muslimske søstre i hendes ydmyghed, adfærd og iman..

Ya Allah opfyld hendes ønsker og skænk hende Paradiset som resultat af hendes ønsker og bestræbelser i dette liv. Må hun være iblandt de ophøjede på dommedagen
Amin

Brugeravatar
Dean
Den Sunde

Indlægby Muhyi al din » lør apr 25, 2009 03:08

Bismillah ar-Rahman ar-Rahim,

Ya Allah, send, dine smukkeste, blideste og mest vidunderlige velsignelser og fred over din elskværdige profet Muhammad og hans familie

Ya Allah, må du give søster Dean styrke (i troen), fornuft og overskud til at komme gennem dette liv uden nogensinde at være eller blive afhængig af denne verden.

Ya Allah, må alt det søster Dean gør både være tilfredsstillende i hendes øjne og give hende indre ro i hjertet

Ya Allah, må søster Dean får et langt og lykkeligt liv uden fortrydelser

Ya Allah, må søster Dean får et langt liv, hvor hun tjener Dig alene.

Bring Fred, Lykke og Velsignelser over hende, hendes familie og alle hendes brødre og søstre, som forsøger at følge den sidste profets - salla Allahu 'alayhi wa salams - gode og barmhjertige eksempel.

Tilgiv os

Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Indlægby Dean » søn apr 26, 2009 16:59

Allahumma Salli wa Sallim 'alaa Sayyidina wa Mawlana Muhammad Wa 'alaa aali Sayyidina Muhammad

Ya Allah du er Den Tilgivende så tilgiv bror Muhyi al din hans tidligere synder og tilgiv ham de fremtidige og må de være begrænset!

Ya Allah vejled altid ham, hans familie og hans muslimske brødre og søstre til det rette og afhold dem alle fra haram!

Ya Allah styrk hans tro, blødgør hans hjerte og gør ham til en af de ophøjede på Dommedagen.

Tilgiv os, frels os og skænk Din barmhjertighed ned over os
Amin

wa salaat wa salam 'alaa Sayyidina wa Mawlana Muhammad
Brugeravatar
Dean
Den Sunde

Indlægby MWA » søn apr 26, 2009 17:37

Billede

Må Allah Subhana wa ta'ala give søster Deen paradiset. Må Allah Subhana wa ta'ala belønne søster Deen for sine gode gerninger. Må Allah Subhana wa ta'ala de søster Deen de bedste af de bedste gaver. Må Allah Subhana wa ta'ala styrke søster Deens kærlighed til vores elsket Profet Sallallahu 'alayhi wa 'ala alihi wa sallam. Amin

PS. Jeg skammer mig virkelig over mine dua, når jeg læser jeres dua..
Billede
Brugeravatar
MWA
Sølv Bruger

Indlægby 3Abdahu » søn apr 26, 2009 17:55

O Allah, sandelig er Du den Nådige, den Barmhjertige!
O sandelig er Du Almægtige, og vi er afmægtige!
O Du der er Hjælper til de der ingen hjælper har!
Vær med bror MWA i hans svære tider, og skænk ham styrke til at kunne tilbede Dig rigtigt.

Gør os til oprigtige efterfølgere af Din slave, Muhammad.

Amin

Wa afdala salaatu was-salaamu 3alayka ya Habib Allah!
Brugeravatar
3Abdahu
Undercover

Indlægby Dean » søn apr 26, 2009 18:39

Allahumma Salli wa Sallim 'alaa Sayyidina wa Mawlana Muhammad Wa 'alaa aali Sayyidina Muhammad

Ya Allah styrk søster Al_Taliba så hun ikke følger satans fodspor, men lad hende derimod følge vores ærede og velsignet profet Muhammads (fred og velsignelser være med ham) fodspor. Styrk hendes kærlighed til islam og hendes kærlighed til tilfredsstillelsen ved at gøre halal og modstår haram. Tilgiv hendes svagheder og hjælp hende så hun må blive stærk.

Ya Allah må hun altid være beskyttet af Dig den Almægtige beskytter, må hun altid være velsignet med dine velsignelser, må hun altid være lykkelig ved recitatioen af de Hellige ord.

Ya Allah skænk søster Al_Taliba nyttig viden og beskyttelse fra livets fristelser
Amin

wa salaat wa salam 'alaa Sayyidina wa Mawlana Muhammad
Brugeravatar
Dean
Den Sunde

Indlægby MWA » man apr 27, 2009 18:32

Ya Allah give søster Deen og hendes familie paradiset. lad søster Deen være blandt dem Profeten Må Allah fred og vesignelser være med ham) vil gå i forbøn for. Ya Allah tilgive søster Deen. Ya belønne søster Deen for hendes gode handlinger.

Billede
Brugeravatar
MWA
Sølv Bruger

Næste

Tilbage til Islam