Jeg beder for at I alle er ved godt helbred, fysisk og åndeligt, og må Allah give jeg styrke til at søge efter det som er gavnligt og samt lade jer opnå det.
Jeg har fået tilsendt gennem mobil vers og hadith, som jeg gerne vil dele med jer (hver dag) inshAllah.
Once a man was walkin and he read this written on a wall: Qul huwa Allahu ahad, Allahu al samad, lam yalid wa lam yulad, wa lam yakun lahu kufan ahad. So he sat and read it, while he was readin it, a man was watchin him and came to him and said: Do you know that you have at least got 470 hasanat just for readin this? The person who wrote this on the wall also got 470 hasanat, even i got 470 hasanat for writin this (sms or contribution
) , even you got 470 hasanat for readin it. So forward and let more people get 470 hasanat. Dont forget each time someone reads this sms and gets hasanat, and so do you inshallah. Alahmdullilah.Dagens hadith (d. 25): Profeten sallala aleyhi wa salam wa ala alihi wa salam har sagt: "Den der oprigtigt angrer og stædigt holder fats i denne anger, har opnået martyrernes rang, medens angrer hos dem, der ikke kan gøre sig fri af deres synder og afgivelser, på trods af at de angrer og gentagene angrer, håner den som dør, som de virkleigt angrende vender sig til i yderst alvor og fasthed"
Dagens hadith (d.26): Profeten, sallallahu ala alyhi wa ala alihi wa sallam sagde: "Der findes en kødelig del i kroppen. Hvis den er sund,er hele kroppen sund. Hvis den er ødelagt, er hele kroppen ødelagt. Pas på! Den del er hjertet" - Bukhari og muslim. Profeten sallallahu alayhi wa salam plejede at sige denne dua: Oh Gud, oh hjerternes Omvender! Placer vores hjerter fast i din religion" - Tirmidhi og Munsad.
Dagens vers (d. 27): "De, som er tålmodige i håbet om (at komme til at se) deres Herres Ansigt, og som opretholder bønnerne, og som hemmeligt og åbenlyst giver ud af dem, som Vi har skænket dem, og som med det gode imødegår det dårlige, for dem er det sidste hjemsted; Edens Haver, som de kommer ind i"[ArRad, aya 22]
Profeten Muhammed Sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam sagde:"Sandelig, sådan vil Allah tiltale beboerne i paradiset; "Åh beboer af paradiset!" De vil sige: " Vi besvare Dit kald, og nyder Din godhed,hvilende i din Hånd. Allah vil spørge dem:" Er i tilfredse? De vil sige:"Skulle vi ikke være tilfredse, åh Herre! Når Du har givet os, hvad du ikke har givet til nogle anden af Dine skabningger?" Så vil Allah sige:"Ville i kunne lide at jeg skænkede jer noget endnu bedre?" De vil svare:" Åh Herre! Hvad er bedre end dette?" Allah vil sige:" Jeg skænker Min tilfredshed over jer; herefter vil jeg aldrig blive vred på her." Hadith Qudsi, af Bukhari og Muslim.
Send dem gerne videre, inshallah alle kan få gavn af gode vers og hadith
Wa 'alaykum as-salam wa rahmatullahi wa barakatu was-salatu was-salamu 'ala al-habib Muhammad Mustafa wa alihi wa sahbihi ajma'in
- ZamZam