Dagens vers/Hadith

Formidling af Islam. For debat henvises der til Religiøs Dialog forummet

Redaktør: Islam Mods

Dagens vers/Hadith

Indlægby ZamZam » man maj 28, 2007 12:28

Assalamu aleikum wa rahmatullahi wa barakatu was-salatu was salamu 'ala al-habib Muhammad Mustafa wa alihi wa sahbihi ajma'in

Jeg beder for at I alle er ved godt helbred, fysisk og åndeligt, og må Allah give jeg styrke til at søge efter det som er gavnligt og samt lade jer opnå det.

Jeg har fået tilsendt gennem mobil vers og hadith, som jeg gerne vil dele med jer (hver dag) inshAllah.

Once a man was walkin and he read this written on a wall: Qul huwa Allahu ahad, Allahu al samad, lam yalid wa lam yulad, wa lam yakun lahu kufan ahad. So he sat and read it, while he was readin it, a man was watchin him and came to him and said: Do you know that you have at least got 470 hasanat just for readin this? The person who wrote this on the wall also got 470 hasanat, even i got 470 hasanat for writin this (sms or contribution :p) , even you got 470 hasanat for readin it. So forward and let more people get 470 hasanat. Dont forget each time someone reads this sms and gets hasanat, and so do you inshallah. Alahmdullilah.

Dagens hadith (d. 25): Profeten sallala aleyhi wa salam wa ala alihi wa salam har sagt: "Den der oprigtigt angrer og stædigt holder fats i denne anger, har opnået martyrernes rang, medens angrer hos dem, der ikke kan gøre sig fri af deres synder og afgivelser, på trods af at de angrer og gentagene angrer, håner den som dør, som de virkleigt angrende vender sig til i yderst alvor og fasthed"

Dagens hadith (d.26): Profeten, sallallahu ala alyhi wa ala alihi wa sallam sagde: "Der findes en kødelig del i kroppen. Hvis den er sund,er hele kroppen sund. Hvis den er ødelagt, er hele kroppen ødelagt. Pas på! Den del er hjertet" - Bukhari og muslim. Profeten sallallahu alayhi wa salam plejede at sige denne dua: Oh Gud, oh hjerternes Omvender! Placer vores hjerter fast i din religion" - Tirmidhi og Munsad.

Dagens vers (d. 27): "De, som er tålmodige i håbet om (at komme til at se) deres Herres Ansigt, og som opretholder bønnerne, og som hemmeligt og åbenlyst giver ud af dem, som Vi har skænket dem, og som med det gode imødegår det dårlige, for dem er det sidste hjemsted; Edens Haver, som de kommer ind i"[ArRad, aya 22]

Profeten Muhammed Sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam sagde:"Sandelig, sådan vil Allah tiltale beboerne i paradiset; "Åh beboer af paradiset!" De vil sige: " Vi besvare Dit kald, og nyder Din godhed,hvilende i din Hånd. Allah vil spørge dem:" Er i tilfredse? De vil sige:"Skulle vi ikke være tilfredse, åh Herre! Når Du har givet os, hvad du ikke har givet til nogle anden af Dine skabningger?" Så vil Allah sige:"Ville i kunne lide at jeg skænkede jer noget endnu bedre?" De vil svare:" Åh Herre! Hvad er bedre end dette?" Allah vil sige:" Jeg skænker Min tilfredshed over jer; herefter vil jeg aldrig blive vred på her." Hadith Qudsi, af Bukhari og Muslim.

Send dem gerne videre, inshallah alle kan få gavn af gode vers og hadith :)

Wa 'alaykum as-salam wa rahmatullahi wa barakatu was-salatu was-salamu 'ala al-habib Muhammad Mustafa wa alihi wa sahbihi ajma'in
- ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby ZamZam » tirs maj 29, 2007 11:47

As-salâmu 'aleikum wa rahmutallah wa barakatuhu

Den her er Al-hamdullilâh rar at læse :)

Dagens hadith:" Den barmhjertige Ene har barmhjertighed med de, som er barmhjertige. Hvis du viser barmhjertighed mod de, som er på jorden, vil Han, som er i Himlen, vise barmhjertighed mod dig." Abu Dawud og Tirmidhi.

Wa as-salâmu 'aleikum wa rahmutallah wa barakatuhu
ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » ons maj 30, 2007 15:34

Assalamu aleikum wa rahmutallah wa barakatuhu

Dagens hadith; Abu Idris Khulani, en af de mest berømte efterfølger af Profetens, sallalahu alayhi wa ala alihi wa sallam sahaba siger, at engang besøgte han Ma'dha Ibn Jabal i moosken i Damaskus og sagde til ham: " Ved Allah, jeg elsker dig for Allahs skyld?" Han bad mig gentagende gange om at sværge ved at dette var sandt, og hvergang jeg sværgede på, at det var rigtigt, så hev han i mit sjal og sagde: " Hør de gode nyheder! Jeg har hørt den ophøjede Profet sallala aleyhi wa ala alihi wa sallam sige: " Allah har sagt; "Min kærlighed er sandelig for dem, der elsker hinandens selskab for Min skyld, der mødes for Min skyd og for dem der bruger penge på hinanden for min skyld". Fortalt i Muwatta, Imam Maliks, må Allah være tilfreds med ham, bog.

Wa assalamu aleikum wa rahmutallah wa barakatuhu
Fortsæt god dag
ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » tors maj 31, 2007 14:26

Dagens vers: Profeten Jobs råb, alayhi as-salaam, til Allah mens han var under prøvelse: "Sandelig, ulykke (sygdom prøvelser) har fanget mig. Men Du er den mest Barmhjertie". (21:83) Allah, den barmhjertige, priste Profeten Job ved, at sige i Hans bog: "Vi fandt ham tålmodig; hvor fremragende en tjener! Sandelig, han vendte sig altid (til Gud) med anråbelser"(34:44). Profeten Muhammed, sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam plejede at sige: "Oh Allah! Der er intet let foruden at Du gør det let, og hvis Du vil gøre Du sorg, og bedrøvelse let." af Ibn Hibban, sahih. Al-Hafidh, sahih.

Ilyaas: Barak allahu feek :) Ang. dit spørgsmål: En anden gang sådan en sms bliver sendt, vil den nok være ved grænsen at den ikke passer ifølge sunna al'jama. Desuden den viden de kommer med er ikke baseret fra sunni lærde eller sunni hadith. Derfor skal man ikke tage det til sig, det er forkert at sende disse videre, især når man ikke ved hvad og hvor det kommer fra. Der vil ske misforståelser og folk vil tro at det er sunni.

Dog det er sandt at søge så meget viden som man nu kan når man er ung.

Wa as-salâmu 'aleikum wa rahutallah wa barakatuhu
ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » fre jun 01, 2007 12:33

Wa as-salâmu 'aleikum wa rahmutallâh wa barakâtuhu

Allah Hafiz :) Selv tak.

Dagens Hadith: Mu'adh Ibn Jabal siger: "Under ekspeditionen ved Tabuk, kom vi forbi en kilde der knap nok strømmede - dens stråler var omtrent ligeså tyk som en tynd snor. Allahs Budbringer bad os om at samle lidt af dens vand. Nogle bragte en smule i deres hænder, med hvilket Allah's Budbringer vaskede sit ansigt og hænder. Derpå hældte vi det tilbage i kilden. Pludselig blev de strømme, der forsynede kilden, klare, og vand begyndte at strømme i så store mængder, at der var nok til hele hære." Muwatta, Imam Malik, må Allah være tilfreds ned ham, bog.

Wa as-salâmu 'aleikum wa rahmutAllâh wa barakâtuhu
ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby Al-Marwah » fre jun 01, 2007 12:33

Wa'alaykum salam

Godt intiativ ZamZam :klapper:

- Abu Huraira (raa) udtalte, at Allahs Sendebud salla lāhu 'alayhi wa sallam sagde: 'Den, som giver ud for Allahs skyld, om det så kun er et minimum af hans ejendom, kaldes hen til Paradisets Porte, og der vil blive sagt: 'Hør Allahs tjener! Du gjorde godt.' Den, som har forrettet sin bøn, vil blive kaldt hen til Bønnens Port. Den, som har kæmpet for Allahs sag, vil blive kaldt hen til Kampens Port. Den, som har opretholdt fasten, vil blive kaldt hen til Porten Ar-Rayyân. Den, som har givet almisser, vil blive kaldt hen til Almissens port.' Abu Bakr (raa) sagde: 'Hør Allahs Sendebud, du som er mig mere kær end både min fader og min moder. Den, som kaldes til en af disse Porte, vil ikke møde forhindringer, men vil nogle blive kaldt til flere af disse Porte på en gang?' Allahs Sendebud svarede: 'Ja, og jeg håber, at du må være blandt disse.'
Ihukom Allah gennem Dhikr (ihukommelse af Allah),Tasbîh (erklæring af Allah som fri for fejl og mangler),Takbîr (erklæring af Allah som den største),Tahmîd (erklæring af taknemmelighed til Allah) og Tahlîl (erklære at der er ingen anden gud end Allah). Du vil blive åndeligt opstemt og du vil nyde livet.
Brugeravatar
Al-Marwah
Guld Bruger

Givet : 1 perle
Fået : 3 perler

Indlægby ZamZam » lør jun 02, 2007 13:07

As-salâmu 'aleikum wa rahmutAllâh wa barakâtuhu

Dagens Hadith: Sa'd Ibn Abi Waqqas sagde: "Jeg var ved Gud's Budbringers, sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam, side under slaget ved uhud. Han skød en pile mod de vantro, indtil hans bue gik i stykker, hvorefter han begyndte at give sine pile til mig. Hver gang, han gav mig en pil uden fjer, beordrede han mig at skyde den, hvilket jeg gjorde. Og den fløj ligesom én, der havde fjer, og trængte igennem kroppen på en vantro. I mellemtiden var Qatada Ibn Nu'man blevet ramt, og et af hans øjeæbler strittede frem. Gud's brudbringer, sallallahu alayhi wa ala alihi wa salam, brugte sin hånd til at sætte øjeæblet tilbage i sin sokkel. Øjet helede med det samme som om intet var sket, og blev bedre end det andet." af Ibn Ishaq, Tabarani og Bayhaqi.

silver_pearl: Giver dig skam mit svar, når du svare på det jeg beder dig om :)

al_Kurdi: Jeg er ikke sikker på om du spørg om mit el. om personen som sender mig disse beskeder?

ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby noor_alsamawaat » lør jun 02, 2007 16:12

Salaam alaykum

fortalt af abu huraira : ALLAH Subhana wa ta'ala´S PROFET SAW HAR SAGT, "SATAN BINDER TRE KNUDER I ENS BAGHOVEDE, MENS MAN SOVER. FOR HVER KNUDE LÆSER SATAN FØLGENDE: NATTEN ER LANG, "SÅ BLIV VED MED AT SOVE". NÅR MAN VÅGNER OG IHUKOMMER ALLAH Subhana wa ta'ala, FORSVINDER DEN FØRSTE KNUDE. NÅR MAN LAVER WUDUU FORSVINDER DEN ANDEN KNUDE, OG NÅR MAN LAVER SALAH FORSVINDER DEN 3 OG SIDSTE KNUDE, OG MAN VIL FÅ EN ENERGIFULD DAG MED ET GODT HJERTE.

:) WA SALAAM
Bahia
Brugeravatar
noor_alsamawaat
Student 2009
Student 2009

Geografisk sted: KBH

Indlægby ZamZam » søn jun 03, 2007 14:14

Dagens hadith: Guds sendebud, sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam, sagde: "God opførsel er den bedste dyd, [mens] synd fylder dit sind med skyld og du vil frygte, at andre mennesker vil få kenskab til din synd." af Muslim.

Her vil I kunne finde en dybere forklaring på hadithen.

ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » man jun 04, 2007 15:34

Dagens Hadiith: Guds Sendebud, sallallahu alayhi wa 'ala alihi wa sallam sagde: "Du bliver ved med at være sikker så længe, du er stille, men når du siger noget bliver det skrevet - for eller imod dig. " Ibn Abi Shaybah.

Og hvad er det så for et spørgsmål zamzam`?

Kopier lige det jeg skrev på side 1.
Og en ting; Venligst skriv ZamZam.

Fortolkninger af hadith kan slås op i Fath al-Bari, så det er fortolkning fra Bukhari.

BarakAllahu feeki ya ukhti ZamZam.

Naadje: Wa barak allahu feeki, Allah hafiz..

ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby Al-Iskandarani » man jun 04, 2007 16:11

Sahih Bukhari
Volume 9, Book 93, Number 550:
Narrated Abu Musa:

A man came to the Prophet and said, "A man fights for pride and haughtiness another fights for bravery, and another fights for showing off; which of these (cases) is in Allah's Cause?" The Prophet said, "The one who fights that Allah's Word (Islam) should be superior, fights in Allah's Cause."
Al-Iskandarani

Indlægby ZamZam » tirs jun 05, 2007 12:38

Subhallah - den her er smuk :)!

Dagens hadith: Guds Budbringer sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam, siger til en ung mand: "Oh unge mand! Lad mig lære dig nogle få principper: Overhold Allahs regler, så Allah beskytter dig. Overhold Hans regler, så Han altid er med dig. Når du beder om noget, så bed til Allah. Når du søger hjælp, så søg det hos Allah. Vid, at hvis alle mennesker samledes for at hjælpe dig, ville de ikke være i stand til at gøre mere end det, Allah har fastsat på forhånd. Hvis de på den anden side skulle samle sig for at skade dig, ville de heller ikke være i stand til at gøre mere end det, hvad Allah allerede har foreskrevet dig. Skæbnes peb er blevet løftet og alt er forudbestemt." Overleveret af Ibn Abbas hos Tirmidhi.

Wa barak allahu feek Ferhat-Feso, ja rart med hadith/vers hver dag :D
Inshallah khayr.

ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » ons jun 06, 2007 13:42

Dagens hadith: Profeten sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam har sagt:"Hjertet befinder sig mellem den Al-Barmhjertiges to fingre; Han drejer det fra tilstand til tilstand, og giver det hvilken som helst form, Han ønsker at minde os om denne kednsgerning." Ibn Hanbal og Al-Tabari.

Wa assalamu aleikum wa rahmutallah wa barakatuhu
ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » tors jun 07, 2007 15:26

As-salamu aleikum wa rahmutallah wa barakatuhu

Dagens hadith: Da Profeten bortgik sagde Umar, må Allah være tilfreds med ham, grædende:"Du betyder mere for mig end mig og min mor, oh Allahs sendebud! Sandelig skænkede Allah 'Isa, Maryams søn, evnen til at bringe døde til live, men dette mirakel overgår ikke dengang, da det forgiftede får, stegt som det var, talte til dig, da dets ben sagde til dig:"Spis mig ikke, for jeg er forgiftet!"" Abu Dawud

Luqmaan; Alhamdullilah, inshallah håber du er ved dit bedste.
Det er nok ikke nødvendigt, da emnet også kan indeholde spørgsmål til hadithene el. versene, emnet er ikke begrænset :) sålænge man holder sig til emnet, ellers tak for forslaget barak allahu feek.

Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby muslima_18 » tors jun 07, 2007 19:49

Assalamu alaykum wa rahmatullahi wa baraktuh!

Abu Dahr (raa) berettede: Allahs Sendebud salla lāhu 'alayhi wa sallam sagde, at Allah (Subhana wa ta'ala) siger: Den der bringer en god handling, vil få tidobbelt belønning, eller mere. Den der bringer en slet handling, hans straf vil kun være ifølge denne ene slette handling, eller Jeg tilgive ham. Den der søger Mig med en hånds-længde, drager Jeg nær til Mig med en arms-længde. Den der søger Mig med en arms-længe, drager Jeg til Mig med en favns-længde. Og den der kommer til Mig gående, vil Jeg komme løbende i møde. Den der møder Mig med synd lige så stor som jorden, møder Jeg med tilgivelse lige så stor, med mindre, at den ikke tilbeder andre end Mig.
Muslim, Ibn Majah, Ahmed

Wa assalamu alaykum wa rahmatullahi wa baraktuh
Brugeravatar
muslima_18

Indlægby ZamZam » fre jun 08, 2007 11:46

Dagens hadith: Guds Sendebud, Sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam siger:"Allah vil vise nåde overfor de følgende syv grupper af mennesker på dommens dag [og] Allah vil kaste Sin skygge over dem den dag, hvor der ikke vil være andre skygger end Hans: den retfærdige hersker; den unge mand, som er opvokset med at tilbede Allah; den, der føler sig knyttet til moskeer; to personer, der elsker hinanden for Allahs skyld, og møder hinanden og forlader hinanden pga. denne kærlighed; manden som afviser en smuk kvinde af frygt for Allah; den der bruger sine midler på Allahs vegne uden at prale og uden at andre bemærker det; og endelig, den hvis øjne fyldes med tårer, når han nævner Allahs navn for sig selv." Bukhari muslim og Tirmidhi.

Ekstra dagens hadith fordi det er en velsignet fredag. Jum'a Mubarak, kære muslimer, må Allah soubhanu wa tala acceptere jeres bønner og tilgive jeres bevidste såvel som ubevidste synder. Må Han fylde jeres sind med kærlighed til Ham og Profeten sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam.

Profeten, sallallahu alayhi wa 'ala alihi wa sallam har sagt;"Den, der er mig mest nær, er den som påkalder flest velsignelser på mig."Tirmidhi og Ibn Hibban.

Profeten, sallallahu alayhi wa 'ala alihi wa sallam har sagt:"Forsøg jeres påkaldelse på mig om fredagen."Abu Dawud, al-Nasa'i, Ibn Maja, Ibn Hibban og Al-Hakim.

-God weekend // ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » lør jun 09, 2007 14:21

Dagens hadith: Profeten, sallallahu ‘alayhi wa ‘ala alihi wa sallam har sagt: "Allah siger: Jeg har forberedet for Mine retfærdige tjenere ting, som hverken øjne har set eller ører har hørt eller sindende har kunnet forstillet sig." [Kilde: Bukhari]

ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » søn jun 10, 2007 09:40

Den her er mashallah smuk!

Dagens hadith: Profeten, sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam sagde:"En trofast troende til en trofast troende forstærker hinanden, som en vægs mursten." Mens Allahs sendebud, sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam sagde det, trykkede han sine hænder sammen, ved at sammenflette sine fingre. Bukhari.

ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » man jun 11, 2007 16:03

Dagens vers:"Sig:'Oh Mine tjenere, som har begået synd mig sig selv! Tvivl aldrig på Allahs barmhjertighed, sandelig Allah tilgiver alle synder, for Han er Den Mest Tilgivende, Den Nådefulde." Surah Al-Zumar, aya 53.

ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » tirs jun 12, 2007 13:30

Dagens vers:"Sande troende er alene de, hvis hjerter skælver, når Allahs navn nævnes, og når Hans tegn forelæses dem, forøger det deres tro, og de sætter deres lid til deres Herre" Sura al-anfal, aya 2

ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » ons jun 13, 2007 15:12

Dagens vers:"Undtagen den, som angere og tror og handler retfærdigt. For deres vedkommende vil Allah forandre dårlige handlinger til gode handlinger, og Allah er Tilgivende, Barmhjertig" Sura al-Furqan, aya 70

ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » tors jun 14, 2007 11:44

[s]Dagens vers:"Vær klar over, [at] ved ihukommelsen af Gud finder hjerterne fred og stilhed" Sura ar-Rad, aya 28[/s]

----

Den korrekte: "Sandelig er det i ihukommelsen af Allah at hjerter opnår fred." [12.28]

-Må Allah belønne personen som opdagede denne fejl.

ZamZam
Senest rettet af ZamZam fre jun 15, 2007 19:35, rettet i alt 1 gang.
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » fre jun 15, 2007 15:40

Dagens vers:"De, der tror og gør gode gerninger: De har saglighed og en smuk hjemkomst i vente" Sura ar-Rad, aya 29

ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » søn jun 17, 2007 23:32

Af en eller anden mystisk grund modtog jeg ikke dagens hadtih igår, men her er den alhamdullilah.

Dagens hadith d.17.06.07:" Vi havde bedt solnedgangsbønnen sammen med Allahs Sendebud, sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam. Nogle af os gik hjem og andre blev i moskeen. Allahs Sendebud sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam, kom hen imod os med hasteskridt, løftende sin kjortel op i knæhøjde: "Modtag denne gode nyhed med glæde," sagde han til os, "jeres Herre har åbnet en port i himmelen, hylder jer over for Sine engle og siger til dem: "Se, Mine tilbedere, som lige har bedt en bøn, venter nu på den følgende for også at bede den." Ibn Madja.
________

Dagens vers: "De, der tror og gør gode gerninger: De har saglighed og en smuk hjemkomst i vente" Sura ar-Rad, aya 29

ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » man jun 18, 2007 08:13

Godmorgen brugere af islamiC.dk :D

Dagens hadith: Profeten sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam sagde: "Allah Den Ophøjede siger:'Oh søn af Adam! Hvis du fra første færd bærer ulykker med tålmodighed, og fortrøstningsfuld accepterer, Min vilje, vil jeg ikke være tilfreds med at give dig mindre belønning end Paradiset." Ibn Majah

ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » tirs jun 19, 2007 11:32

Dagens hadith: Profeten, sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam, har sagt: "De fem daglige bønner fra fredagsbønnen indtil næste fredag er som en soning for alle de synder, der er begået i denne periode, så længe man ikke har begået store synder." Berettet af Abu Hurayra hos Muslim.

ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » ons jun 20, 2007 23:18

Sorry forsinkelsen..

Dagens hadith: Allahs sendebud, sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam, sagde: "Fasten og Al-Quran vil på dommens dag gå i forbøn for den troende. Fasten vil sige: "Oh min Herre! Jeg har forhindret ham i at tage næring til sig og i at tilfredsstille sit begær, tag mig derfor som forbeder for ham." Al-Quranen vil sige: "Jeg har forhindret ham i at sove om natten, tag mig derfor som forbeder for ham." Og de vil gå i forbøn." Ibn Hanbal

ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » tors jun 21, 2007 11:35

Dagens hadith:
Profeten, sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam, har sagt: "Den, som fjerner en troendes sorg i denne verden, vil få en af sine egne sorger fjernet i det Hinsidies. Allah hjælper ham, så længe han hjælper sin broder." Abu Dawud og Tirmidhi

Hvor er det smukt, altid at stræbe efter at hjælpe hinanden..

ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » fre jun 22, 2007 22:27

Dagens hadith:"Profeten, sallallahu alayhi wa ala alihi wa sallam har sagt:"Mildhed vil, hver gang den indgår i en handling, give den ligevægt, og hver gang den fjernes fra en handling, gøres den kritisk. Den som forbyder midlhed har forbudt alt godt." Berettet af Aysha, må Allah være tilfreds med hende, hos Muslim.

ZamZam
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Indlægby ZamZam » lør jun 23, 2007 12:38