Redaktør: Islam Mods

Eller måske ikke jeg var i tvivl...

ZamZam skrev:Wa as-salâmu 'aleikum
Oooog Sikh er??
Wa as-salâmu 'aleikum ZamZam
MOoNLiGhT skrev:Salaams til alle.
Jo ZamZam, du må da vide, hvem sikhere er. Det er de der mænd med "turban" og langt skæg:

Khurram skrev:
Man ser ikke sikh er i pakistan har ihvertfald ikke set nogle afgudsdyrker i pakistan, men kan godt være der er nogle.

ZamZam skrev:Wa as-salâmu 'aleikum Al_muslima
Nu, hvor du siger at man ikke må klippes så man ligner en dreng. Hvor er grænsen der?
Jeg har selv klippet mit hår kort, som kunne se ud til at være for kortEller måske ikke jeg var i tvivl...
Hmm i nogle retskoler må man SLET ikke klippe håret eller hvad?![]()
ZamZam skrev:As-salâmu 'aleikum
Deen, det sagde jeg da også.
Jeg har læst fakta om Indien og 80 % er Hinduisme, der står intet om Sikh. Måsker det næsten det samme?
Tak for artiklen.
Khurram skrev:ZamZam skrev:MOoNLiGhT skrev:Salaams til alle.
Jo ZamZam, du må da vide, hvem sikhere er. Det er de der mænd med "turban" og langt skæg:
Jamen msulimer går der også med Turabm og lang skæg? Eller forveklser jeg noget?![]()
Nåårh I arabierne er der også Shikere der??
Alekum asalaam
Nejnej er du galt på den, muslimer går ikke i turbaner, det er sikher, det er deres religion de må slet ikke klippe deres hår hellere ikke under armene og ved kønsdelene hehehe
h Jasmin's far han havde den store Turban!

Deen skrev:ZamZam skrev:As-salâmu 'aleikum
Jeg har læst fakta om Indien og 80 % er Hinduisme, der står intet om Sikh. Måsker det næsten det samme?
Tak for artiklen.
Wa Alaykumu Assalam
Det virkede bare som om at du troede at søsteren sagde at sikh var den mest udbredte religion i Indien, så du derefter rettede hende i det. Beklager for misforståelsen
Sikhisme er ikke ligesom hinduisme, sikher tilbeder vist kun en gud, faktisk var der en sikh der påstod at de var muslimer, det er dog ikke rigtigt.
wa alaykumu Assalam

Khurram skrev:ZamZam skrev:Wa as-salâmu 'aleikum Al_muslima
Nu, hvor du siger at man ikke må klippes så man ligner en dreng. Hvor er grænsen der?
Jeg har selv klippet mit hår kort, som kunne se ud til at være for kortEller måske ikke jeg var i tvivl...
Hmm i nogle retskoler må man SLET ikke klippe håret eller hvad?![]()
Du må bare ikke have drenge frisure, sådan så du ligner en dreng, man skal stadig kunne se du er en pige, så håret skal være lang ihvertfald over skulderne, og det ser jo smuk ud på en pige.

Khurram skrev:Salaam alekum
Er der nogle der kan finde beviser til mig at det ikke er tilladt for kvinder at klippe deres hår medmindre man er til hajj? Jeg har fået vide det er haram, er der andre der har hørt noget lignende.
Det læst jeg i en hadith som jeg ikke kan finde nu
ZamZam skrev:Deen skrev:ZamZam skrev:As-salâmu 'aleikum
Tak for artiklen.
Wa Alaykumu Assalam
Det virkede bare som om at du troede at søsteren sagde at sikh var den mest udbredte religion i Indien, så du derefter rettede hende i det. Beklager for misforståelsen
Sikhisme er ikke ligesom hinduisme, sikher tilbeder vist kun en gud, faktisk var der en sikh der påstod at de var muslimer, det er dog ikke rigtigt.
wa alaykumu Assalam
Jamen sagde hun ikke det og jo jeg informerede hende at det er hinudisme der er den mest udbredte.
jamen i hindusime tilbeder man hvis en mand på billedet som man har hængede på væggen.
Det har jeg set i film "Bend it like Beckham".
ZamZam skrev:
Jamen sagde hun ikke det og jo jeg informerede hende at det er hinudisme der er den mest udbredte.
jamen i hindusime tilbeder man hvis en mand på billedet som man har hængede på væggen.
Proud Muslimah skrev:ZamZam skrev:
Assalaam aleikum
nej, jeg sagde blot at religionen er udbredt i Indien![]()
De er sikh i den film. Det er det her billede ik?
http://www.religionfacts.com/sikhism/im ... uNanak.jpg
Deen skrev:ZamZam skrev:Deen skrev:ZamZam skrev:As-salâmu 'aleikum
Tak for artiklen.
Wa Alaykumu Assalam
wa alaykumu Assalam
Nej, hun sagde ikke at den var MEST udbredt![]()
Anyway, i den film er familien faktisk Sikh, da manden på væggen er Guru Nanak. Sikhisme er faktisk meget spændende.
Faren i den film har også en turban
Hinduer har mange mange flere guder.
De er slet ikke det samme

| Er det tilladt at tage med til julefrokost? Forum: Islam Forfatter: AbU Svar: 0 |
Tilladt at læse andre bibelske skrifter end Koranen? Forum: Religiøs Dialog Forfatter: turkovich Svar: 27 |
Mænd vs. Kvinder 2 Forum: Fri Debat Forfatter: Darth Kochi Svar: 69 |
Er det tilladt at bruge tampon? Forum: Fri Debat Forfatter: Sevgi_ Svar: 30 |
Er det tilladt, at skrive med det modsatte køn privat? Forum: Halal/Haram Forfatter: Mayeda Svar: 2 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst